Inscríbase al Workshop: The Art of Science

La Facultad de Ciencias invita al Workshop: The Art of Science organizado por el Profesor Germán Prieto del Programa de Geociencias. Este evento tendrá lugar el viernes 15 de marzo de 2:00 pm a 5:00 pm en el salón G – 101, con un importante conferencista, el Dr. Roel Snieder, Colorado School of Mines.

The Art of Science está dirigido a profesores asistentes y estudiantes de Posgrado de la Facultad de Ciencias. Las personas interesadas en participar pueden inscribirse a través del correo Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla., indicando Nombre, Código Estudiante/Profesor y Departamento. Los cupos son limitados.

Abstract

The current model for training researchers is very much like the medieval system where an apprentice follows a master for years of training. This model gives graduate students valuable hands-on experience. What often lacks in this educational model is an explicit transfer of skills and information at a rate and moment in time that is effective for acquiring research skills in a timely manner. In this workshop we discuss skills that help graduate students develop more effective research habits. Depending of the interest of participants we discuss topics such as, what is science?, how to choose a research topic and an advisor, planning research, challenges and opportunities in science, ethics of research, oral and written communication, publishing papers, time management, writing proposals, the scientific career, or applying for a job.

Para mayor Información:

1140,    Física